ОПИС ДОКУМЕНТУ
Доповідач:
Дзига О.О. |
|
Підготував: | Управління праці та соціального захисту населення |
---|---|
Статус: | Чинний |
Дата: | 15.05.2018 |
ПРОЄКТ РІШЕННЯ
№ 22-22
Про звернення депутатів Коростенської міської ради VII скликання
РІШЕННЯ
двадцять другої сесії VІІ скликання
від 24.05.2018 р. №
Розглянувши подання громадської організації «Об’єднання вимушених переселенців Донбасу «Добротвор»» та пропозицію депутатів Коростенської міської ради, керуючись ст.25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Коростенська міська рада
ВИРІШИЛА:
Прийняти звернення депутатів Коростенської міської ради VII скликання до Голови Верховної Ради України (Звернення додається).
Міський голова В.Москаленко
Секретар міської ради В.Вигівський
Заступник міського голови О.Дзиґа
Начальник юридичного відділу Т.Камінська
Начальник управління праці та
соціального захисту населення І. Єсін
Начальник відділу організаційного
забезпечення діяльності міської ради О. Заєць
Додаток до рішення 22 сесії
Коростенської міської ради VII
скликання від 24.05.2018 р. №__
Голові Верховної Ради України
А. Парубію
За оцінками міжнародних організацій та державних органів України внутрішня міграція є суттєвим фактором демографічного, соціально-економічного та політичного розвитку країни. За даними дослідження, проведеного Міжнародною організацією міграції (МОМ), у 2014 – 2015 рр. чисельність внутрішніх трудових мігрантів в Україні перевищувала 1,6 млн. або 9% економічно активного населення, при чому внутрішня трудова міграція демонструє сталу тенденцію до зростання . У свою чергу, анексія Криму та військові дії на території Донецької та Луганської областей спричинили масові внутрішні переміщення, які мають вимушений характер.
За даними управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Коростенської міської ради станом на квітень місяць в місті Коростені перебуває на обліку 456 внутрішньо переміщених осіб.
Внутрішні переміщення з тимчасово окупованих територій та інша міграція всередині країни вимагає від держави системних зусиль щодо дієвого забезпечення принципу рівності конституційних прав і свобод усіх громадян, стимулювання інтеграції даної групи громадян за новим місцем проживання.
Натомість масовість внутрішніх міграційних процесів в Україні спричиняє необхідність комплексного спрощення процедур реалізації прав і свобод мобільними всередині країни громадянами.
Державна політика у сфері внутрішніх переміщень та трудових міграцій, базуючись на стандартах прав людини та недискримінаційних засадах, має враховувати, що значна частина мобільних всередині країни громадян не змінює з обґрунтованих причин або не має практичної можливості змінити формально зареєстроване місце проживання. Остання обставина негативно впливає на можливість реалізації ними власних конституційних прав і свобод, зокрема і права голосувати на виборах усіх рівнів.
Відповідно до Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, який постійно проживає в Україні, якого змусили або який самостійно покинув своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, масових порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.
Конституція України, законодавство України та міжнародні стандарти політики держав щодо внутрішньо переміщених осіб не допускають випадки
дискримінації чи інших форм обмежень внутрішньо переміщених осіб під час реалізації ними прав та свобод.
Виборчі права внутрішньо переміщених осіб, у тому числі на місцевому рівні, необхідно розглядати в тісному взаємозв’язку з іншими правами та свободами цих громадян.
Зокрема, у Рекомендації 1877 (2009) Парламентської Асамблеї Ради Європи зазначається, що держави мають дотримуватися права внутрішньо переміщених осіб на добровільний та свідомий вибір із трьох варіантів: повернення додому, інтеграція за місцем переміщення чи облаштування в іншій безпечній частині країни.
При цьому Парламентська асамблея Ради Європи закликала держави зняти всі правові перешкоди для інтеграції внутрішньо переміщених осіб. Натомість у Рекомендаціях Комітету міністрів Ради Європи (2006) зазначається, що мають бути забезпечені належні умови для правильної та сталої інтеграції внутрішніх переселенців після їх переміщення. При цьому визнається, що внутрішньо переміщені особи мають особливі потреби у зв’язку з їх переміщенням.
Ігнорування на місцевих виборах міжнародних стандартів щодо участі внутрішньо переміщених осіб на рівноправних умовах у життєдіяльності територіальних громад, в яких вони проживають, має ознаки порушення конституційного принципу рівності прав і свобод громадян, створює перешкоди для залучення внутрішньо переміщених осіб до вирішення локальних проблем за місцем фактичного проживання. Крім цього, відсутність можливості для реалізації активного виборчого права внутрішньо переміщеними особами позбавить дану соціальну групу реального впливу на прийняття рішень місцевими органами влади, поточна діяльність яких включає вирішення проблем, пов’язаних із внутрішнім переміщенням.
Депутатами Верховної Ради України від всіх політичних сил представлених в Парламенті був розроблений законопроект №6240 від 27.03.2017р. спільно з експертами ВГО «Громадянська мережа «ОПОРА», ГО «Громадський холдинг «Група впливу», Міжнародної фундації виборчих систем (IFES), народними депутатами України, із залученням представників громадських організацій «Донбас СОС», «Центр інформації про права людини», «Крим СОС», благодійних організацій «Благодійний Фонд «Право на захист» та «Благодійний фонд «Восток-COC».
Законопроектом пропонується внести зміни до Законів України «Про Державний реєстр виборців», «Про місцеві вибори», «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», забезпечивши виборчі права внутрішньо переміщених осіб та інших мобільних всередині країни громадян.
У запропонованих змінах до Закону України «Про Державний реєстр виборців» передбачається, що виборець отримає можливість звернутися із мотивованим зверненням до органу ведення Державного реєстру щодо визначення іншої виборчої адреси, аніж передбачено зареєстрованим місцем проживання. Ця можливість буде стосуватися внутрішньо переміщених осіб, а також інших мобільних всередині країни громадян.
Тому ми, депутати Коростенської міської ради, висловлюємо свою підтримку змінам у виборчому законодавстві та закликаємо парламент
проголосувати за внесення змін до Закону України «Про Державний реєстр виборців». Також закликаємо Президента України Петра Порошенка якнайшвидше підписати його та ввести у дію.
За дорученням депутатів Коростенської міської ради
Міський голова В.В.Москаленко
Начальник управління І. В. Єсін
двадцять другої сесії VІІ скликання
від 24.05.2018 р. №
|
Розглянувши подання громадської організації «Об’єднання вимушених переселенців Донбасу «Добротвор»» та пропозицію депутатів Коростенської міської ради, керуючись ст.25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Коростенська міська рада
ВИРІШИЛА:
Прийняти звернення депутатів Коростенської міської ради VII скликання до Голови Верховної Ради України (Звернення додається).
Міський голова В.Москаленко
Секретар міської ради В.Вигівський
Заступник міського голови О.Дзиґа
Начальник юридичного відділу Т.Камінська
Начальник управління праці та
соціального захисту населення І. Єсін
Начальник відділу організаційного
забезпечення діяльності міської ради О. Заєць
Додаток до рішення 22 сесії
Коростенської міської ради VII
скликання від 24.05.2018 р. №__
Голові Верховної Ради України
А. Парубію
ЗВЕРНЕННЯ
депутатів Коростенської міської ради Житомирської області
VІІ скликання
депутатів Коростенської міської ради Житомирської області
VІІ скликання
За оцінками міжнародних організацій та державних органів України внутрішня міграція є суттєвим фактором демографічного, соціально-економічного та політичного розвитку країни. За даними дослідження, проведеного Міжнародною організацією міграції (МОМ), у 2014 – 2015 рр. чисельність внутрішніх трудових мігрантів в Україні перевищувала 1,6 млн. або 9% економічно активного населення, при чому внутрішня трудова міграція демонструє сталу тенденцію до зростання . У свою чергу, анексія Криму та військові дії на території Донецької та Луганської областей спричинили масові внутрішні переміщення, які мають вимушений характер.
За даними управління праці та соціального захисту населення виконавчого комітету Коростенської міської ради станом на квітень місяць в місті Коростені перебуває на обліку 456 внутрішньо переміщених осіб.
Внутрішні переміщення з тимчасово окупованих територій та інша міграція всередині країни вимагає від держави системних зусиль щодо дієвого забезпечення принципу рівності конституційних прав і свобод усіх громадян, стимулювання інтеграції даної групи громадян за новим місцем проживання.
Натомість масовість внутрішніх міграційних процесів в Україні спричиняє необхідність комплексного спрощення процедур реалізації прав і свобод мобільними всередині країни громадянами.
Державна політика у сфері внутрішніх переміщень та трудових міграцій, базуючись на стандартах прав людини та недискримінаційних засадах, має враховувати, що значна частина мобільних всередині країни громадян не змінює з обґрунтованих причин або не має практичної можливості змінити формально зареєстроване місце проживання. Остання обставина негативно впливає на можливість реалізації ними власних конституційних прав і свобод, зокрема і права голосувати на виборах усіх рівнів.
Відповідно до Закону України «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб» внутрішньо переміщеною особою є громадянин України, який постійно проживає в Україні, якого змусили або який самостійно покинув своє місце проживання у результаті або з метою уникнення негативних наслідків збройного конфлікту, тимчасової окупації, повсюдних проявів насильства, масових порушень прав людини та надзвичайних ситуацій природного чи техногенного характеру.
Конституція України, законодавство України та міжнародні стандарти політики держав щодо внутрішньо переміщених осіб не допускають випадки
дискримінації чи інших форм обмежень внутрішньо переміщених осіб під час реалізації ними прав та свобод.
Виборчі права внутрішньо переміщених осіб, у тому числі на місцевому рівні, необхідно розглядати в тісному взаємозв’язку з іншими правами та свободами цих громадян.
Зокрема, у Рекомендації 1877 (2009) Парламентської Асамблеї Ради Європи зазначається, що держави мають дотримуватися права внутрішньо переміщених осіб на добровільний та свідомий вибір із трьох варіантів: повернення додому, інтеграція за місцем переміщення чи облаштування в іншій безпечній частині країни.
При цьому Парламентська асамблея Ради Європи закликала держави зняти всі правові перешкоди для інтеграції внутрішньо переміщених осіб. Натомість у Рекомендаціях Комітету міністрів Ради Європи (2006) зазначається, що мають бути забезпечені належні умови для правильної та сталої інтеграції внутрішніх переселенців після їх переміщення. При цьому визнається, що внутрішньо переміщені особи мають особливі потреби у зв’язку з їх переміщенням.
Ігнорування на місцевих виборах міжнародних стандартів щодо участі внутрішньо переміщених осіб на рівноправних умовах у життєдіяльності територіальних громад, в яких вони проживають, має ознаки порушення конституційного принципу рівності прав і свобод громадян, створює перешкоди для залучення внутрішньо переміщених осіб до вирішення локальних проблем за місцем фактичного проживання. Крім цього, відсутність можливості для реалізації активного виборчого права внутрішньо переміщеними особами позбавить дану соціальну групу реального впливу на прийняття рішень місцевими органами влади, поточна діяльність яких включає вирішення проблем, пов’язаних із внутрішнім переміщенням.
Депутатами Верховної Ради України від всіх політичних сил представлених в Парламенті був розроблений законопроект №6240 від 27.03.2017р. спільно з експертами ВГО «Громадянська мережа «ОПОРА», ГО «Громадський холдинг «Група впливу», Міжнародної фундації виборчих систем (IFES), народними депутатами України, із залученням представників громадських організацій «Донбас СОС», «Центр інформації про права людини», «Крим СОС», благодійних організацій «Благодійний Фонд «Право на захист» та «Благодійний фонд «Восток-COC».
Законопроектом пропонується внести зміни до Законів України «Про Державний реєстр виборців», «Про місцеві вибори», «Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб», забезпечивши виборчі права внутрішньо переміщених осіб та інших мобільних всередині країни громадян.
У запропонованих змінах до Закону України «Про Державний реєстр виборців» передбачається, що виборець отримає можливість звернутися із мотивованим зверненням до органу ведення Державного реєстру щодо визначення іншої виборчої адреси, аніж передбачено зареєстрованим місцем проживання. Ця можливість буде стосуватися внутрішньо переміщених осіб, а також інших мобільних всередині країни громадян.
Тому ми, депутати Коростенської міської ради, висловлюємо свою підтримку змінам у виборчому законодавстві та закликаємо парламент
проголосувати за внесення змін до Закону України «Про Державний реєстр виборців». Також закликаємо Президента України Петра Порошенка якнайшвидше підписати його та ввести у дію.
За дорученням депутатів Коростенської міської ради
Міський голова В.В.Москаленко
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту «Про звернення депутатів Коростенської міської ради VII скликання»
до проекту «Про звернення депутатів Коростенської міської ради VII скликання»
- Обґрунтування необхідності прийняття рішення.
- Цілі та завдання прийняття рішення
- Фінансово-економічне обґрунтування
- Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття рішення
Начальник управління І. В. Єсін