ОПИС ДОКУМЕНТУ

Рішення:

Прийнято

Сесія:

X

Скликання:

VIII

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    30
  • Не підтримали
    0
  • Утримались
    1
  • Не голосували
    0
  • Відсутні
    8


РІШЕННЯ
десята   сесія VІІІ скликання
 

від 28.10.2021 р. № 611
 
Про звернення депутатів міської ради до Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України щодо  неприпустимості грубого наступу на фінансову спроможність місцевого самоврядування
 
Керуючись ст.25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Коростенська міська рада
 
ВИРІШИЛА:
 
1.Підтримати звернення депутатів Коростенської міської ради до  Президента України, Кабінету Міністрів України, Верховної Ради України щодо  неприпустимості грубого наступу на фінансову спроможність місцевого самоврядування (додається).
 
2.Доручити міському голові підписати звернення та направити за належністю.
 
Міський голова                                                     Володимир МОСКАЛЕНКО
 
 
Секретар міської ради                                                                   О.Олексійчук             
Голова   фракції «Європейська солідарність»
в Коростенській міській раді                                                        Н.Тертична
Начальник відділу організаційного
забезпечення діяльності міської ради                                         О.Заєць
Начальник юридичного відділу                                                  Т. Камінська
 
 
 
 
 Додаток  до рішення 10 сесії Коростенської міської ради VIIІ скликання від 28.10.21р.№611
 
 

ЗВЕРНЕННЯ
депутатів міської ради до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України щодо  неприпустимості грубого наступу на фінансову спроможність місцевого самоврядування

 
Ми, депутати Коростенської міської ради, які представляють інтереси Коростенської міської територіальної громади,  рішуче протестуємо проти намірів підірвати  фінансову спроможність місцевого самоврядування та ігнорування базових норм Європейської Хартії місцевого самоврядування. 
Зокрема, законопроект про внесення змін до Бюджетного кодексу України (№6062) – це спроба поховати фінансову децентралізацію та інфраструктурні проекти на місцевому рівні, це спроба нової централізації.
Цим проектом передбачається ліквідація з 2023 року бюджету розвитку місцевих бюджетів, що є катастрофою для територіальних громад. Джерела доходів бюджету розвитку планується закріпити за загальним фондом місцевих бюджетів. Це означає, що громади не зможуть зберігати кошти на депозитних рахунках, не зможуть належно планувати розвиток. Адже саме з бюджетів розвитку фінансуються капітальні видатки громад, які спрямовуються на: соціально-економічний розвиток, виконання інвестиційних проектів, будівництво, капітальний ремонт та реконструкцію об'єктів соціально-культурної сфери – шкіл, дитячих садочків, лікарень, житлово-комунального господарства, будівництво газопроводів і газифікацію населених пунктів, придбання шкільних автобусів та автомобілів швидкої медичної допомоги, тощо. Ліквідація бюджетів розвитку означає, що замість капітальних, інфраструктурних видатків на місцевому рівні ми побачимо, як за ці цільові кошти бюджетів розвитку буде лататися «поточка» місцевих бюджетів, як наслідок через недофінансування місцевих бюджетів з Держбюджету.
Ще один фінансовий удар по громадах проекту №6062 - пропонується новела ч. 2 ст. 45 Бюджетного кодексу, згідно з якою «повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до Державного бюджету, здійснюється в межах коштів, наявних на єдиному казначейському рахунку». Це дуже зручно – «помилково» забрати гроші в громади і хай потім громади чекають,  коли гроші з’являться на казначейському рахунку
Змінами до частини четвертої статті 103-2 БКУ передбачається залишки коштів за освітньою субвенцією, що не використані протягом наступного бюджетного періоду, вилучати до державного бюджету. Пропонуємо залишити статтю 103—2 БКУ в чинній редакції. Можливість накопичення та використання залишків освітньої субвенції для органів місцевого самоврядування є мотивацією до оптимізації мережі закладів освіти. Вилучення таких фінансових інструментів призведе до формування неефективної мережі закладів освіти. Тобто, органи самоврядування повністю демотивуються в оптимізації використання цієї субвенції.
Законопроектом №6062 пропонується також доповнити Земельний кодекс (Розділ VI «Прикінцеві та перехідні положення»)  п.53, яким «установити, що у 2022 році надходження від викупу земельних ділянок державної та комунальної власності, передбачених пунктом 61 Перехідних положень Земельного кодексу України, зараховуються: 70 відсотків до спеціального фонду державного бюджету та спрямовуються на розвиток та поліпшення екологічного стану зрошуваних та осушених систем за рішенням Кабінету Міністрів України (у разі потреби з відкриттям нових бюджетних програм), погодженим з Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету; 30 відсотків до бюджету розвитку місцевих бюджетів». Це грубе порушення засад місцевого самоврядування: чому кошти від продажу земель комунальної власності на 70% мають зараховуватися до Держбюджету?
І ще одна груба антисамоврядна норма проекту №6062 - запропоновані зміни до пункту 21 Розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного Кодексу, за якими погашення заборгованості за середньостроковими позиками перед державним бюджетом, здійснюється «у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України».
Зміни по заборгованості по середньостроковим позикам, запропоновані Законопроектом № 6062, передбачають закріплення «ручного» порядку погашення заборгованості, що є неприйнятним для місцевого самоврядування. Заборгованість бюджетів місцевого самоврядування за середньостроковими позиками перед державним бюджетом, яка знаходиться на обліку в Держказначействі, що склалася у 2009—2014 роках, виникла через неправильне планування державними  органами видатків з делегованих повноважень. Фактично органи місцевого самоврядування були змушені ;для виправлення прорахунків Мінфіну по плануванню дохідної бази місцевих бюджетів запозичувати зазначені кошти для забезпечення бюджетної сфери (освіта, оборона здоров’я, соціальний захист тощо) необхідними фінансовими ресурсами та не допущення заборгованості з виплати заробітних плат, закупівлі медикаментів, придбання матеріалів, забезпечення продуктів харчування, оплати комунальних послуг тощо. Кошти надавалися на виконання делегованих державою повноважень.
Уpяд всупереч нормам БКУ, визначених пунктом 21 Розділу VI «Прикінцеві та перехідні положення», декілька разів розробляв проект постанови про порядок погашення заборгованості за середньостроковими позиками та безвідсотковими позичками, за рахунок коштів місцевих бюджетів. Для місцевих бюджетів це потенційні втрата 9 млрд гривень.
Наполягаємо виключно на законодавчому врегvлюванні питания заборгованості по середньостроковими позиками, що склалася v 2009-2014 роках, шляхом списання такої заборгованості.
Врешті, згідно з проектом №6062 зміни до т.122 БКУ, місцеві ради перетворюються в статистів формування місцевих  бюджетів, бо Міністерство фінансів і посадовці місцевих державних адміністрацій отримують повноваження зупиняти рішення місцевих рад про бюджет, що є прямим втручанням держави у самостійність  місцевого самоврядування. Це суперечить нормам Конституції України (статті 142. 145),Закону України про місцеве самоврядування(стаття 4,частина друга статті 71).
Ми, депутати Коростенської міської ради вимагаємо:
Від Кабінету Міністрів України:
відкликати проект Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» (реєстр. №6062) на доопрацювання з метою виключення з цього проекту дискримінаційних норм по відношенню до місцевого самоврядування. 
Від Голови Верховної Ради України:
у разі розгляду проекту Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» (реєстр. №6062) озвучити в залі позицію нашої ради та не використовувати під час голосування словосполучення «прошу підтримати та проголосувати».  
Від Президента України:
Повернутися до виконання функцій гаранта Конституції України, не допускати порушення через «підконтрольні» Кабінет Міністрів чи фракцію у Верховній Раді міжнародних зобов’язань України, зокрема Європейської Хартії місцевого самоврядування та, у разі прийняття проекту Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» (реєстр. №6062) скористатись правом вето. 


За дорученням депутатів Коростенської
міської ради VIII скликання
 
Міський голова                                                             Володимир МОСКАЛЕНКО
 
Секретар міської ради                                               Олександр ОЛЕКСІЙЧУК