ОПИС ДОКУМЕНТУ

Доповідачі:



Тертична Н.А. -голова фракції "Європейська солідарність" в Коростенській міській раді

Рішення:

Не прийнято

Сесія:

XXI

Скликання:

VIII

Вид:

За основу і в цілому

Номер:

50-21

Дата реєстрації:

22.03.2023

Проголосовано:

06.04.2023 12:09:23

РЕЗУЛЬТАТИ ГОЛОСУВАННЯ

  • Підтримали
    7
  • Не підтримали
    2
  • Утримались
    11
  • Не голосували
    8
  • Відсутні
    11

ПОІМЕННЕ ГОЛОСУВАННЯ ХРОНОЛОГІЯ ДОКУМЕНТУ

ГОЛОСУВАННЯ ЗА ПРОЄКТ РІШЕННЯ: № 50-21





РІШЕННЯ

двадцять перша сесія VІІІ скликання

 

від  06.04.2023р. №______

 

Про звернення депутатів Коростенської міської ради до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України щодо недопущення невиправданих обмежень прав територіальних громад

 

          Розглянувши пропозицію депутатів фракції «Європейська солідарність» в Коростенській міській раді, враховуючи рекомендації постійної комісії з питань законності, правопорядку, прав людини, розвитку громади, депутатської діяльності та етики, керуючись ст.25 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”, Коростенська міська рада

 

ВИРІШИЛА:

 

1.Підтримати  звернення депутатів Коростенської міської ради до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України щодо недопущення невиправданих обмежень прав територіальних громад (додається).

 

2.Доручити міському голові підписати звернення та направити за належністю.

 

Міський голова                                                    Володимир МОСКАЛЕНКО

 

 

Секретар міської ради                                                                 О.Олексійчук

 

Депутат Коростенської міської ради-

голова фракції «Європейська солідарність»                              Н.Тертична

 

Начальник юридичного відділу                                                 Т. Камінська  

 

Начальник відділу організаційного

забезпечення діяльності міської ради                                        О. Заєць

 

 

 

 

 

 

 
Додаток до рішення 21 сесії   

Коростенської міської ради
VIIІ   скликання від 06.04.23р.№_______

 

 

Президенту України

Володимиру ЗЕЛЕНСЬКОМУ



Верховній Раді України

Кабінету Міністрів України

 

 
Звернення

депутатів Коростенської міської ради

щодо недопущення невиправданих обмежень прав територіальних громад

 

Ми, депутати Коростенської міської ради, які представляють інтереси Коростенської міської територіальної громади виступаємо  категорично проти  невиправданих обмежень прав територіальних громад.

  Спроможність місцевих громад, зміцнена в результаті децентралізації, стала одним із головних чинників успішного опору російському агресору.

Здатність громад організувати спротив, забезпечити опірність в умовах наступу агресорів, постійних обстрілів та спроб зруйнувати інфраструктуру стали суттєвим внеском у обороноздатність України і фактором майбутньої Перемоги.

Наявність ресурсів для підтримки підрозділів Територіальної оборони Збройних Сил України, добровольчих формувань територіальних громад дозволило витримати перший, найважчий удар агресора – і до сьогодні залишається міцною опорою для Збройних Сил України. Підрозділи Територіальної оборони часто утримують позицію у найважчих умовах, на критично загрожуваних ділянках фронту, віддаючи життя за свободу України.

Роль місцевого самоврядування в успішності боротьби Українського народу проти російських загарбників відзначається і на міжнародному рівні. Децентралізація, надання громадам повноважень і ресурсів є одними з найуспішніших реформ, здійснених після Революції Гідності.

Тим важливіше зберегти ці здобутки, не зруйнувати набуту міць непродуманими, а подекуди шкідливими рішеннями щодо згортання децентралізації, упослідження місцевого самоврядування та переслідування його представників. 

Такі дії підривають національну єдність перед лицем підступного агресора, послаблюють Українську державу.

Особливо цинічно це виглядає в умовах єднання усіх українців проти повномасштабного воєнного вторгнення Росії, коли громади і їхні представники на повну викладаються у відбитті агресії – а потім стикають з репресіями з боку центральної влади.

Нездоровою тенденцією є спроба замінити законно сформані органи місцевого самоврядування воєнними адміністраціями там, де в цьому немає жодної безпекової потреби.

Так, мер Чернігова ініціативно керував фактично оточеним містом під обстрілами, забезпечуючи його життєдіяльність у вкрай несприятливих умовах. Чернігів отримав звання місто-Герой, а мера Атрошенка Президент нагородив орденом Богдана Хмельницького. Після вигнання окупанта місто одразу ж почало відновлювати інфраструктуру та повноцінне життя для тисяч містян.

Однак відсторонення міського голови, а потім спроби замінити органи місцевого самоврядування воєнною адміністрацією без будь-якої нагальної потреби закладають небезпечний прецедент нехтування волею переважної більшості мешканців територіальної громади і запровадження свавільного вирішення суто політичних питань.

Спостерігається фактична повзуча централізація влади та підміна місцевого самоврядування. Цим самим відбувається спроба зосередити державну та місцеву владу в одних руках. Такі дії можуть кваліфікуватися як узурпація влади.

Кабінет Міністрів України ухвалив низку постанов, якими невиправдано звужується обсяг місцевого самоврядування:

• Постановою №1239 від 04.11.2022 року обласні та районні військові адміністрації наділено правом затверджувати місцеві бюджети, які склав місцевий фінансовий орган. Юридичний абсурд цієї ситуації, як і правовий нігілізм, очевидний, виконавчий орган влади змінив конституційні основи державного устрою.

• Постановою №1083 від 27.09.2022 по суті зупинено можливість перерахування коштів на відбудову постраждалих територій напряму між громадами. Адже уряд зобов’язав громади погоджувати з Міністерством фінансів України всі свої рішення про надання фінансової допомоги іншим селам, селищам, містечкам і містам. Таким чином уряд по суті обмежив можливості місцевих громад оперативно і самостійно вирішувати питання допомоги при сильних руйнуваннях, зокрема через обстріли окупантів.

Нечіткі формулювання закону про режим воєнного стану (частини 3 статті 10 закону 2259-ІХ) призвели до того, що на практиці ОВА були створені не в умовах окупації або оточення адміністративного центру, а на підставі прийняття Верховною Радою України закону за поданням Президента України про режим воєнного стану (як це сталося в Житомирській області).

У результаті вони перебрали на себе права щодо розпорядження обласними бюджетами, а також закрили інформацію щодо використання коштів з обласних бюджетів, навіть в тих регіонах, де безпосередні військові дії не ведуться.

Більше того, Верховною радою України ухвалено або готується до ухвалення низка рішень, які підривають основи місцевого самоврядування і не покращують керованість територіями, а підвищують ризики сваволі і корупції.

Категоричне несприйняття органів місцевого самоврядування викликав законопроект №5655, який фактично послаблює контроль місцевого самоврядування за процесом забудови. Фактично влада створює монополію допуску будівельних компаній на ринок і знищує систему контролю за їхніми діями.

Законопроектом №8056 Президентові дозволяється одноособово приймати рішення про призначення керівників військових адміністрацій (ВА) населених пунктів. Навіть на територіях, далеких від лінії фронту.

Місцеві громади виступають також категорично проти анонсованого рішення влади підвищити тарифи для бізнесу на електроенергію на 107%. Це може призвести до банкрутства багатьох – у т.ч. комунальних підприємств, до зростання ЖКГ-тарифів (зокрема, на водо- і теплопостачання), до накопичення заборгованості за житлово-комунальні послуги.

Впевнені, що усі вище зазначені дії суперечать деклараціям влади щодо підтримки місцевого самоврядування і заявленому курсу на європейську інтеграцію.

Більше того, вони можуть стати йому на заваді, особливо в умовах, коли до ситуації в Україні прикута увага всього світу.

Виходячи із цього, вимагаємо:

1. Президентові України відмовитись від спроб замінити органи місцевого самоврядування воєнними адміністраціями на територіях, які не є територією активних бойових дій.

2. Верховній Раді України відмовитися від звуження повноважень органів місцевого самоврядування; натомість зосередити зусилля на звуженні прогалин законодавства про правовий режим воєнного стану та створенні механізмів підтримки громад, постраждалих унаслідок бойових дій.

3. Кабінету Міністрів України відмовитись від практики бюджетної централізації і повернутись до виконання українського законодавства щодо повноважень і бюджетного забезпечення діяльності органів місцевого самоврядування.   Вимагаємо припинити наступ на місцеве самоврядування і згортання децентралізації. Україна – це Європа!

 

 

За дорученням депутатів Коростенської

міської ради VIII скликання

 

 

Міський голова                                                      Володимир МОСКАЛЕНКО

 

 

Секретар міської ради                                              Олександр ОЛЕКСІЙЧУК